کد خبر: 1218796
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
لیست تیم‌های راه‌یـافتـه بـه یک‌هشتم نهایی رقابت‌های حذفی کشور عصر امروز با برگزاری سه دیدار حساس تکمیل می‌شود. درحالی‌که تکلیف ۱۳ تیم دیگر در نهایت ۲۵ روز قبل مشخص شده، پرسپولیس، استقلال و سپاهان به دلیل حضور بازیکنانشان در جام ملت‌های آسیا امروز برای بستن پرونده مرحله یک‌شانزدهم به مصاف حریفان می‌روند
دنیا حیدری
جوان آنلاین: لیست تیم‌های راه‌یـافتـه بـه یک‌هشتم نهایی رقابت‌های حذفی کشور عصر امروز با برگزاری سه دیدار حساس تکمیل می‌شود. درحالی‌که تکلیف ۱۳ تیم دیگر در نهایت ۲۵ روز قبل مشخص شده، پرسپولیس، استقلال و سپاهان به دلیل حضور بازیکنانشان در جام ملت‌های آسیا امروز برای بستن پرونده مرحله یک‌شانزدهم به مصاف حریفان می‌روند. 
رقابت‌های امروز در دل کویر آغاز می‌شود. استقلال که همچنان صدرنشین جدول لیگ برتر است، ساعت ۱۷ امروز به میهمانی مس رفسنجان می‌رود. یاران نکونام پیش از این مس را در هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر شکست داده‌اند، اما در آن بازی که رفسنجانی‌ها با گل به خودی میثم تیموری تن به شکست دادند، هدایت این تیم را ساکت الهامی برعهده داشت، ولی در بازی امروز سکان هدایت تیم در دست نویدکیاست. مربی جوانی که از زمان حضورش باعث ایجاد تحول در مس شده، به‌طوری‌که این تیم نه فقط در سه بازی اخیر خود طعم تلخ شکست را نچشیده که هیچ گلی هم از حریفانش دریافت نکرده است. روندی که نشان از دشواری‌های دوئل نکونام با یاران نویدکیا دارد، خصوصاً که سرمربی تازه‌وارد مس سابقه رویارویی با آبی‌پوشان پایتخت در رقابت‌های لیگ برتر را هم دارد و می‌تواند به واسطه همین تجربه کار را برای استقلال در دل کویر سخت و پیچیده کند. هرچند که مس تا به امروز هرگز موفق به کسب برتری مقابل استقلال نشده و در پنج بازی گذشته سه باخت و یک تساوی مقابل این تیم به دست آورده است. آماری که باید دید در پایان بازی امروز تغییر قابل توجهی در آن ایجاد می‌شود یا نه.
بی‌شک روی کاغذ شانس استقلال برای صعود به یک‌هشتم نهایی بیش از حریف رفسنجانی است، اما معادلات در جام حذفی همواره متفاوت از آن چیزی بوده که انتظار می‌رود. با وجود این استقلال جز به برد نمی‌اندیشد، خصوصاً که کوچک‌ترین اشتباهی در این دیدار غیرقابل جبران است و می‌تواند به معنای پایان کار در این دوره از رقابت‌های حذفی باشد و این چیزی نیست که نکونام به دنبالش باشد، به‌ویژه که این روز‌ها شایعه برکناری چنان داغ شده که باشگاه استقلال ناچار به صادر کردن بیانیه برای حمایت از این مربی شده است. 
 
 دیدار انتقامی در اصفهان
دومین مصاف حساس امروز، رویارویی سپاهان با شمس‌آذر قزوین در نقش‌جهان اصفهان است. دیداری که ساعت ۱۷:۳۰، سوت آغاز آن به صدا درمی‌آید. روی کاغذ شمس‌آذر، تیمی که امسال اولین حضور خود در سطح اول فوتبال کشور را تجربه می‌کند، نمی‌تواند حریف دست و پاگیری برای یاران مورایس باشد، خصوصاً که سپاهان از امتیاز میزبانی هم برخوردار است، اما نه وقتی آمار و ارقام می‌گوید که این تیم علاوه بر چهار باخت متوالی در رقابت‌های لیگ برتر و دو باخت هم در جریان یک‌هشتم لیگ قهرمانان آسیا، در نخستین مصافش با نماینده تازه‌وارد قزوین به رقابت‌های لیگ برتر تن به شکست داده و حالا در شرایطی قرار است برای دومین مرتبه مقابل این تیم به میدان برود که اوضاع و احوال خوبی ندارد و با بحران شدیدی دست و پنجه نرم می‌کند. بی‌شک، اما مصاف امروز سپاهان با شمس‌آذر دیداری متفاوت از نخستین رویارویی آنهاست، به‌خصوص که رحمان جعفری و علی‌اصغر اعرابی، دو گلزن تیم قزوینی در نقل و انتقالات زمستانی از این تیم جدا شده و به سپاهان پیوسته‌اند و حضور آن‌ها در ترکیب زردپوشان می‌تواند برگ برنده مورایس برای برتری در بازی امروز باشد. 
 
 حریف گمنام و خاطرات تلخ
پرونده بازی‌های امروز بعد از مصاف ساعت ۲۰ پرسپولیس مقابل نفت و گاز گچساران بسته می‌شود. پرسپولیس با اوسمار روند خوبی را در پیش گرفته و در دو بازی اخیر برنده میدان بوده است. با وجود این سرمربی جدید سرخپوشان هم می‌داند که داستان مصاف‌های جام‌حذفی با رقابت‌های لیگ تفاوت بسیار دارد و به این مسئله نیز اذعان دارد. شاید مسئولان باشگاه آمار جامعی از شکست این تیم در جام‌حذفی برابر حریفان بی‌نام و نشان و گمنام داده‌اند که اوسمار تأکید می‌کند قصد دست‌کم گرفتن حریف لیگ یکی را ندارد. نفت و گاز گچساران که به تازگی راهی لیگ یک شده انگیزه‌های زیادی برای کسب نتیجه مقابل پرسپولیس دارد، خصوصاً که هدایت آن را هم پیروز قربانی، بازیکن سابق استقلال در دست دارد و همین مسئله انگیزه حریف لیگ یکی را برای نتیجه گرفتن در آزادی چند برابر می‌کند. اما بی‌شک نتیجه گرفتن مقابل پرسپولیس که بعد از دو ماه قرار است در آزادی میزبان هوادارانش باشد کار ساده‌ای نیست، به‌خصوص که این تیم با تغییرات ایجاد شده روی نیمکت و جذب بازیکنان جدید، عملکردی متفاوت را به نمایش گذاشته است. با وجود این یکی از عمده مشکلات سرخپوشان همچنان از دست رفتن موقعیت‌های بسیار است که تکرار آن مقابل نفت و گاز گچساران می‌تواند به یک تراژدی برای پرسپولیس تبدیل شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار